Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 januari 2013, 13:33
Hans Bylund och Joachim Berntzon i Cannes 2011
Foto: Fredrik Thambert
Reklambyrån Berntzon Bylund ökade under lågkonjunkturens 2012. Omsättningen steg med 13 miljoner till 40 miljoner medan byråintäkten växte från 16,5 till 25,1 miljoner under fjolåret.
Ämnen i artikeln:
BerntzonBylundTrots ett hårt 2012 präglat av ekonomisk oro gjorde Berntzon Bylund ett starkt ekonomiskt resultat. Reklambyråns vd Joachim Berntzon kommenterar utvecklingen:
– Jag tror att vårt breda erbjudande, där vi jobbar från strategi hela vägen till produktion och genomförande av kampanjer, passar väldigt bra i den marknad som råder just nu. Dessutom jobbar vi med både reklam och designuppdrag och i alla kanaler, från TV, radio och utomhus till event, digitalt och i sociala medier. Den bredden har många företag stort nytta av just nu när det ofta måste gå snabbt samtidigt som allt ska samordnas.
Under fjolåret inledde byrån också sin satsning på att producera reklamfilm inhouse på byrån.
– Vi gjorde ett flertal filmer i egen regi under 2012 och det har fungerat mycket bra. För våra kunder innebär det ökad effektivitet i både tid och pengar och för oss är det oerhört stimulerande för den kreativa processen, säger Joachim Berntzon.
En milstolpe under 2012 som Joachim Berntzon framhåller är de två priserna på Roy-galan. Samtidigt är han försiktig i sin syn på kommande år:
– Vi tar ett år i sänder, vi har inga ambitioner att växa för växandets skull, utan växer i takt med våra kunduppdrag. Vi fortsätter med samma breda erbjudande under 2013, avslutar Joachim Berntzon, i den här branschen gäller det att agera som en haj, man får vara i ständig rörelse och anpassa sig efter kunderna och marknaden. Det är en servicebransch och vi måste hela tiden vara nyttiga.
Ämnen i artikeln:
BerntzonBylund