Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Succéfilmen blir interaktiv

Publicerad: 30 mars 2009, 05:28

Cadburys dansande barnögonbryn är redan en megasuccé.
Nu tar man filmen ett steg vidare och gör den interaktiv på bio.


Ämnen i artikeln:

Cadbury

Fallon Londons reklamfilm för Cadbury med de dansande ögonbrynen släpptes för två månader sedan. I dag har den redan klassikerstatus och har miljontals visningar på Youtube.

I veckan får biobesökare i England vara med och skapa nya versioner. Ett antal utvalda biografer, som visar Pixars Monsters vs. Aliens, har försetts med rörelsesensorer och med uppsträckta armar ska biobesökarna styra hur det rycker i ögonbrynen på barnen i Cadburyfilmen.

Det beskrivs som en enklare variant av Guitar Hero.
– Det här är ett fantastiskt exempel som visar hur tv-reklam bara är början på en kampanj med multiplattformsreklam, säger Luke Colson, på Mill Studio i London, som hjälpt till att utveckla tekniken, till Shots.

Se den ursprungliga filmen nedan.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cadbury

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.