Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sumobrottare i nytt reklamkoncept

Publicerad: 29 Augusti 2014, 07:03

Sumobrottarna testar hållbarheten

I samarbete med Honesty lanserar Beijer Byggmaterial konceptet ”Stabilt sedan 1915”. I reklamfilmerna ska tre sumobrottare visa på hållfastheten i materialet.


I reklamkonceptet "Stabilt sedan 1915" testas tre olika byggkonstruktioner med hjälp av sumobrottare. Tanken är att visa på hållfastheten i materialet -samtidigt som man vill underhålla tittaren.

– Utgångspunkten för filmerna har varit att trycktesta stabila byggkonstruktioner på ett underhållande sätt. För även om den främsta kundgruppen är proffs så är ett emotionellt och underhållande budskap effektivare än rationella argument och rena produkt-uspar, säger Robert Nygren på Honesty i ett pressmeddelande

Honesty Production har tagit fram filmerna för Beijer Byggmaterial som börjar visas på måndag ibland annat TV4, TV6 och Kanal 5.

Arbetsgrupp

Beijer Byggmaterial:
Jonas Ahnve, Marknadsdirektör
Fredrik Ringdahl, Marknadschef
Roger Nordström, Reklamchef

Honesty:
Robert Nygren, Projektledare
Martin Marklund, cd
Petrus Kukulski, cd
Linda Rundqvist, Produktionsledare
Anna Lindelöw, Designer
Anders Olsson, Producent
Andreas Bergius, Inspelningsledare
Fotograf: Kenneth Svedlund Ishii

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.