Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Superbloggarna marknadsför rumpskon

Publicerad: 11 mars 2011, 08:53

Pumas nya toningsko får uppmärksamhet av några av landets största bloggare. Magrina Kovac, från Little Black Books, sköter PR-arbetet kring skon. – Vi har låtit en del testpersoner prova skon och några av dem har varit bloggare, säger hon till Resume.se.


Skärmdump från Blondinbella.se

Resume.se har tidigare uppmärksammat Pumas marknadsföringsamarbete med Tampons for free, där företaget delat ut tamponger för att marknadsför skon.

Nu uppmärksammas skon i bloggvärlden av bland annat Blondinbella. I sin blogg skriver hon:

”Jag snörade på mig mina nya gympaskor från Puma som man får snygg rumpa av och promenerade till kontoret imorse.”

Hon avslutar inlägget:

”kommer aldrig att ta av mig skorna = snygg rumpa på beachen 2011”

Stureplan.se-bloggaren Rebecca Simonsson skriver i sin blogg:

"Nu jävlar. Mina nya Puma Bodytrain är på. Har ni hört om dessa? De är speciellt formade för att shape up rumpa etc. Ska bli väldigt spännande att testa!”

Charlotte Perelli har i samband med skons lamnsering haft en tävling på sin blogg där första pris var ett par Puma Body Train.

Magrina Kovac menar att det inte handlat om någon medveten strategi men medger samtidigt att några av testpersonerna som fått prova skon på förhand varit just bloggare.

– Vi har låtit en del testpersoner prova skon och några av dem har varit bloggare. Men det handlar inte om något egentligt samarbete så, säger hon.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.