Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Superförebilder tar plats i Lindex vårkampanj

Publicerad: 17 februari 2015, 09:35

Christy Turlington Burns, Liya Kebede och Toni Garrn

Foto: Pressbild

Tre kvinnliga supermodeller, som också ska fungera som goda förebilder, är ansikten för Lindex vårkampanj #superrolemodels. Klädkedjans budskap är att den verkliga skönheten handlar om mer än yta – den handlar om vad man gör.


Ämnen i artikeln:

Johan HallinWaterAidLindex

I kampanjen, som lanseras den 18 mars, har Lindex valt att arbeta med tre kvinnor som inte bara är modeller utan även aktiva utanför modevärlden. Christy Turlington Burns, Liya Kebede och Toni Garrn har alla ett socialt engagemang som framförallt varit inriktat på moderskap och barn.

– Jag har lärt mig att det som spelar roll är vad man gör, hur man gör det och vad man gör med det man har. Jag är den jag är, och jag gillar att den här kampanjen skapar en plattform för oss tre kvinnor - Toni, Liya och mig. Vi befinner oss i olika stadier av våra karriärer och vi gör alla mer än bara modelljobb. Kampanjen är ett positivt exempel som visar att vi alla är, och har kapacitet att göra, mycket mer än det som syns på ytan, säger Christy Turlington Burns.

Supermodellerna är engagerade i organisationerna Every Mother Counts, Liya Kebede Foundation och Plan Internationals Because I am a Girl. Lindex kommer under kampanjen att stötta de tre organisationerna genom att att sälja en #superrolemodel t-shirt i begränsad upplaga. Utöver det kommer Lindex sociala engagemang bestå av att man skänker 10% av all sin försäljning vid shoppingevent under kampanjen. Dessutom finns det möjlighet att "runda upp" i alla butiker och då går pengarna till den internationella, oberoende organisationen WaterAid.

Johan Hallin, Concept & Marketing Director på Lindex utvecklar i ett pressmeddelande hur de tänkt kring samarbetet:
– Vi väljer att arbeta med supermodellerna och förebilderna Christy, Liya och Toni eftersom vi tror att de med sitt goda föredöme förmedlar budskapet att skönhet inte bara handlar om utsidan utan även insidan. Kampanjen syftar till att öka medvetenheten om att var och en av oss kan bli bättre på att engagera oss, i såväl stort som smått. Det är ett väldigt viktigt budskap för både Lindex och våra kunder.

Se Lindex kampanjfilm här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Johan HallinWaterAidLindex

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.