Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Supermodell greppar återigen micken för H&M

Publicerad: 23 April 2014, 07:27

Den brasilianska supermodellen Gisele Bündchen går in i en reklamkampanj för klädjätten H&M och ska sjunga in en musikvideo i anslutning till det hela. Intäkterna från låten ska gå till välgörande ändamål – hon hade ett liknande uppdrag förra året.


Ämnen i artikeln:

H&MUnicefGisele Bündchen

Gisele Bündchen sjöng The Kinks ”All Day and All Of The Night” på  uppdrag av H&M förra året.  

Nu gör H&M:s badmodereklam  samtidigt med en musikvideo med Blondies låt ”Heart of  glass”, enligt DI som refererar till The Telegraph.

H&M ska donera royalties från försäljningen av låten till FN:s biståndsorgan Unicef.

Det  är dock inte klart hur mycket Gisele Bündchen får, men enligt Forbes  beräknades hon kamma hem totalt 273 miljoner kronor under 2013.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

H&MUnicefGisele Bündchen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.