Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Suzuki gasar med Acne

Publicerad: 7 Februari 2012, 14:09

Suzuki väljer Acne.

Foto: Suzuki.

Japanska bilmärket Suzuki ska bli större i Sverige – med hjälp av reklambyrån Acne.


Ämnen i artikeln:

Acne

Suzukis marknadsandel i Sverige i dag är 1,3 procent. Den ska öka ordentligt hoppas biltillverkaren som nu byter byrå, från Scooter till Acne.

– Det är dags att Sverige får upp ögonen för Suzuki. Det är riktigt  bra bilar och vårt jobb är att ge Suzuki en stark position på den  svenska marknaden. Vi kände också från första mötet att vi tillsammans  skulle bli ett fantastiskt team, säger Lars-Göran Uddman, projektledare  på Acne Advertising.

– Vi kände att tiden var mogen för en ny kommunikationspartner då vi i alla led nu går in i nästa fas. Efter att ha ägnat de första 3 åren åt att bygga upp allt från grunden, med allt från återförsäljarrekrytering till att öka försäljningen från 1 000 till 4 000 bilar årligen handlar det nu mer om att sätta varumärket Suzuki på kartan på ett tydligare och mer engagerande sätt, säger Mattias Andersson, marknadschef på Suzuki Sverige.

Arbetsgrupp Acne:
Lars-Göran Uddman Projektledare, Adam Springfeldt Creative Director, Tommy Carlsson Art Director,  Christian Karlsson Copywriter, Michaela Winckler Produktionsledare.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Acne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.