Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svag utdelning i Design

Publicerad: 21 Juni 2016, 18:49

Acne Advertising är den enda svenska byrån som vinner ett lejon i design. Det gör de för ölen Noam Bavarian Lager.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Historiskt har Oatly och Forsman & Bodenfors varit utmärkande i Design. Men i år blev det bara tre nomineringar. En till King för deras Halloweenbord för ICA, en till DDB Stockholm för deras försvars-app FMK och en till Acne Advertising för deras design för Noam Bavarian Lager.

Det är alltså den sistnämnda som belönas med ett bronslejon.

Grand Prix i Design gick till Japan för deras kampanj "Life is electric".

– Grand Prix-vinnaren är ett stort och internationellt varumärke. Vi vill hylla bidrag som har vågat, och prisa något som har bidragit till flera touchpoints. Vinnaren är speciell, eftersom den bygger broar mellan digitala verktyg och en analog värld. Det är en utmaning att anamma den nya tekniken samtidigt som man bibehåller den traditionella designtanken. Det har Grand Prix-vinnaren lyckats med, säger Tristan Machaerel, executive creative director på Landor och juryordförande för kategorin.

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.