Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svajphamstrar och bananpianon – ny reklamkampanj från Evry

Publicerad: 7 december 2018, 14:50

Med den nya reklamkampanjen vill it-företaget avdramatisera den digitala transformationen och samtidigt stärka sitt varumärke.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Trots att Evry med sina 8500 medarbetare är ett av nordens största it-tjänsteföretag är de relativt okända utanför it-branschen. Detta ska den nya reklamkampanjen, utformad av reklambyrån Emakina DBG ändra på.

– Digitaliseringen berör inte längre bara IT-chefer. Idag har det blivit en fråga för allt fler beslutsfattare i företag och verksamheter. Med den här kampanjen vill vi visa att digital transformation inte behöver vara så krångligt. För i grund och botten utgår all förändring från oss människor och våra idéer och behov. Sedan kan alla vi på EVRY hjälpa till med de tekniska lösningarna och processerna för att förverkliga idéerna, säger Lena Ottosson, marknadschef EVRY Sverige, i ett pressmeddelande.

Konceptet till reklamfilmerna är att uppmärksamma annorlunda ideér som fått liv med hjälp av teknik och digitaliseringen. Budskapet är att det är människors kreativitet som är det viktigaste i den digitala transformationen, medan teknik såsom articiell intelligens endast är hjälpmedel.

Arbetsgrupp:

EVRY Sverige
Marknadschef: Lena Ottosson
Projektledare: Lisa Johansson
Kommunikatör och copy: Nanna Gordon

Emakina DBG
Kundansvarig Projektledare: Erika Vestman
Strateg: Peter Håwi
Produktionsledare: Jessica Erne
AD: Johan Bränström
Copy: Simon Göthson / Olle Nordell

Mediebyrå: BrandTeam Mats Thomasson

Filmer: Snask
Produktion och regi: Snask

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.