Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svala brudar lanserar MQ:s festkläder

Publicerad: 23 Oktober 2008, 14:30

Med bilder på blasé tjejer och stora logotyper lanserar MQ sitt nya varumärke Paris, Kate & I. Målet är att göra det nya varumärket känt hos konsumenterna.


– Paris, Kate & I är ett varumärke som riktar sig till tjejer som ska ha kul på kvällen och börjar redan på eftermiddagen med shopping. Det handlar om ett gruppbeteende väninnor emellan, säger Joakim Holmstrand, marknadschef på MQ.

Trots att det handlar om ett eget varumärke lyfter MQ fram designern bakom, Emelie Nilsson, ett ganska udda grepp när det handlar om just EMV. Emelie Nilsson kommer att profileras på webben och i print bland annat. Det är ett sätt att särskilja MQ och bygga en position, enligt Joakim Holmström.

– Vi tror att det finns ett intresse hos kunderna att se personen bakom ett varumärke. I en värld av massproduktion är det ofta svårt att utröna vad som är ett varumärke. Vi jobbar med designern för att bygga hela varumärket, säger han.

Joakim Holmström beskriver denna lansering som den starkaste och tydligaste MQ har gjort hittills. Företaget arbetar konstant med att förbättra sin marknadsföring.

MQ ligger i Nepa-mätningen på femte plats i konsumenternas preferens, efter bland annat H & M, KappAhl och Lindex, men före JC och Gina Tricot. Företaget har som målsättning att växa och bli mer attraktivt för fler i framtiden. Företagets kärnvärden är sedan tidigare detaljkänsla, mode och kvalitet, de ligger också till grund för denna kampanj och den utveckling företaget siktar på.

Paris, Kate & I kommer att gå som en del i MQ:s tv-reklam samt i utvald modepress.

MQ/Paris, Kate & I

Byrå: Catt & Co
Arbetsgrupp: Ebba Blomberg ad, Claes Britton copywriter, Peter Györki strateg, Desirée Mozart projektledare
Fotograf: Annika Aschberg
Mediebyrå: Vizeum
Pr-byrå: Micael Bindefeld

Per Torberger

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.