Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svårbeskriven ost lanseras med trummor

Publicerad: 2 Oktober 2012, 12:53

John Doe Worldwide gör kampanjen för Norrmejeriers ost Norrglimt med hjälp av bland annat en trummis, en steppdansare och en operasångerska.


Ämnen i artikeln:

NorrmejerierJohn Doe Worldwide

John Doe Worldwides uppgift är att sätta det nya namnet Norrglimt  på kartan och bygga nyfikenhet kring osten. Något som ska göras med  hjälp av fyra reklamfilmer med fokus på bland andra en trummis, en steppdansare och en operasångerska.

– Vi är väldigt nöjda över slutresultatet och tror att fler kommer att  uppskatta att se när exempelvis en steppare i Sverigeeliten tolkar en  smak via sina fötter, eller en världstrummis ger sin syn på Norrglimt  via ett solo, säger Tommy Gottberg, projektledare på John Doe  Worldwide.

De två första filmerna börjar rulla i TV4 under vecka 40 och  samtidigt ber Norrmejerier, som äger varumärket Norrglimt,  konsumenterna i butik om hjälp att beskriva smaken på sin hemsida.

– Det ska bli spännande att se hur konsumenterna beskriver denna goda  ost med ord, i film, bild, foto eller något helt annat, säger Anna  Dahlgren, brand manager på Norrmejerier.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.