Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Svårt att veta vad folk kommer på"

Publicerad: 11 November 2010, 14:12

Eniro hade spärrat ett antal ord redan från början. Nu ökas den listan dramatiskt efter könsordschocken vid Plattan. – Det är svårt att veta vad folk kommer på, säger Jonas Dahlquist, marknadschef på Eniro.


Ämnen i artikeln:

Jonas DahlquistEniro

Jonas Dahlquist. Foto: Andreas Elgstrand.

Eniro har märkt av den frekventa aktiviteten i deras nya kampanj, och på köpet har de också märkt av det stora antalet könsord och rasistiska påhopp som har dykt upp på pelaren.

– Vi har noterat det här och har utökat vår spärrlista, säger Jonas Dahlquist.

Enligt honom var spärrlistan omfattade redan från start, men har nu växt sig allt större under dagen. Men samtidigt är det svårt att freda sig från den här typen av glåpord.

– Man kan gå in på i princip vilken offentlig toalett som helst och läsa fula ord, säger han.

Hur kommer det sig att ni inte förhandsgranskar det som skrivs?

– Vår tanke är att det ska gå snabbt och att folk ska känna att deras gissningar kommer ut direkt utan granskning. Men vi kanske blir tvungna att titta på en granskningsfunktion, säger Jonas Dahlquist.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Jonas DahlquistEniro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.