Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 November 2010, 14:12
Eniro hade spärrat ett antal ord redan från början. Nu ökas den listan dramatiskt efter könsordschocken vid Plattan. – Det är svårt att veta vad folk kommer på, säger Jonas Dahlquist, marknadschef på Eniro.
Jonas Dahlquist. Foto: Andreas Elgstrand.
Eniro har märkt av den frekventa aktiviteten i deras nya kampanj, och på köpet har de också märkt av det stora antalet könsord och rasistiska påhopp som har dykt upp på pelaren.
– Vi har noterat det här och har utökat vår spärrlista, säger Jonas Dahlquist.
Enligt honom var spärrlistan omfattade redan från start, men har nu växt sig allt större under dagen. Men samtidigt är det svårt att freda sig från den här typen av glåpord.
– Man kan gå in på i princip vilken offentlig toalett som helst och läsa fula ord, säger han.
Hur kommer det sig att ni inte förhandsgranskar det som skrivs?
– Vår tanke är att det ska gå snabbt och att folk ska känna att deras gissningar kommer ut direkt utan granskning. Men vi kanske blir tvungna att titta på en granskningsfunktion, säger Jonas Dahlquist.
Fredrik Thambert