Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag21.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svartsjuka hos Viaplay-familjen

Publicerad: 13 Februari 2015, 11:52

Bild ur filmen

Viaplays nya kampanjserie ska visa stunder ur Viaplay-familjen Stàlkas vardag. Filmerna har fått ett varmt mottagande och nu släpps nästa del i kampanjen på temat "Everyone Happy". Men denna gång drabbas den nordsamiska familjen av svartsjuka.


Ämnen i artikeln:

Leonardo DiCaprioHonestyViaplay

I den senaste filmen, som släpps lagom till Alla hjärtans dag, får vi bekanta oss närmare med föräldrarna i den nordsamiskafamiljen Stàlkas. Mamman berättar att hon föredrar filmer med Leonardo DiCaprio i huvudrollen – något som väcker svartsjuka hos pappan i familjen.

– "Vi är otroligt glada att vårt nya reklamkoncept har mottagits så bra, och det känns naturligt att vi nu får möjlighet att lära känna karaktärerna ännu mer. Den nya reklamfilmen som släpps på Alla Hjärtans Dag visar en mer romantisk sida av föräldrarna i familjen Stálka, men när Leonardo DiCaprio kommer på tal uppstår viss drama, säger Mattias Tengblad, Marknadschef på Viaplay, i ett pressmeddelande.

Temat "Everyone Happy" syftar till att det finns något för alla i Viaplays utbud. Och konceptet har skapats med reklambyrån Honesty. I pressmeddelandet beskrivs hur filmerna mottagits positivt. Del två i kampanjen ska publiken få lära känna familjen ytterligare.

– "Reklamkonceptet förmedlar Viaplays nordiska arv på ett fint kreativt och humoristiskt sätt och är en del i den nya kommunikationsplattformen "Everyone Happy". Familjen Stálka har den senaste månaden fått tittare och följare i sociala medier i hela Norden att skratta, och vi ser fram emot att bjuda på mer värme och humor från våra nordsamiska vänner avslutar Louise Wachtmeister, kommunikationschef på Viaplay.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.