Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 oktober 2016, 10:57
Sven Melander i sin senaste video
Sveriges äldsta influencer är hård mot Ica:s hyllade reklamfilm där Ica-Stig minns sitt livs kärlek.
Den på äldre dagar nykläckta sociala medier-profilen Sven Melander har skapat flera videoklipp med stort genomslag sedan han startade sin Facebooksida.
I den senaste är det omtalade Ica:s reklamfilm för Rosa Bandet om Ica-Stigs kärlek som är objektet för humoristens betraktelser.
”Ica vill få oss att dra att det är ett företag som är skapat av Jesus. Jag kom att tänka på detta när jag läste i tidningen om en kvinna som berättade att hon hade fallit i gråt när hon såg Ica:s senaste reklamfilm. Ica-Stig, som inte finns på riktigt, låtsas ha en bakgrund och ha jobbat i en Ica-affär som ung. Där träffar han en tjej som inte finns, och de låtsas bli kära, och låtsas att de gifter sig. Sedan låtsas hon att hon får cancer, sedan låtsas hon att hon dör, sedan låtsas Ica-Stig att han blir jätteledsen.
Sedan kommer det in en massa jävla varor i underkant. Som Ica – jesusföretaget- vill att vi ska köpa. Bilden går över till Ica-Stig som finns, men som egentligen är Loa Falkman och hans anställda som inte heller finns frågor honom om de ska sätta upp skyltar. ’Ja, gör det. Det kanske gör nytta i alla fall’, säger Ica-Stig. Och det kanske det gör. Om de inte hade hållit på med de här jävla varorna i underkanten. För det är inget jesus-företag. Det är ett vanligt livsmedelsföretag som är väldigt dominerande…”, säger Sveriges förmodligen äldsta influencer.
Sven Melander tillägger senare att Ica kunde gett 10-15 miljoner kronor till Rosa Bandet.
”Då hade man tänkt: ’Det är nog ett Jesus-företag i alla fall’.