Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk annonsstartup signar TBWA

Publicerad: 14 april 2016, 10:55

Foto: Kampanjbild

Bannerflow har slutit avtal med ett av världens största reklamnätverk – och det uppges vara den största ordern hittills för det svenska bolaget.


Bannerflows plattformar syftar till att göra det enklare att bygga digitala annonser utan kod- eller designkunskaper. Tre, Electrolux, Klarna och Unibet är några av bolagets 500 kunder. Men nu har de även lyckats sluta avtal med reklambyrånätverket TBWA\Chiat\Day New York.

– Att lyckas knyta till sig ett av världens största reklambyrånätverk som kund är ett fantastiskt bevis på hur BannerFlow förändrar en hel industri som kräver digitalisering. Det är helt enkelt inte längre hållbart att manuellt skapa annonser, säger Daniel Fahlén, vd och en av grundarna av BannerFlow, i en kommentar.

Sedan förra året har Bannerflow växt från 15 till 50 medarbetare och förra råets omsättning på 26 miljoner kronor väntas i år fördubblas.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.