Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk bakom Hyundais nya kampanj – i Sydafrika

Publicerad: 27 augusti 2008, 08:57

Biltillverkaren Hyundai har precis släppt en reklamfilm i Sydafrika med fokus på en yngre målgrupp. Bakom regin står Jesper Ohlsson på produktionsbolaget Social Club.


Tre bilder från reklamfilmen.

Kampanjen, som omfattar både print och film, har fokus på en yngre målgrupp än tidigare för biltillverkaren. Hyundai har uppdaterat modellen i10 och vill nu nå en målgrupp mellan 20 och 30 år. Bilföretaget vill också att reklamfilmen ska kännas internationell och valet av regissör föll på svenske Jesper Ohlson på Social Club.

Kampanjen är framtagen av den Sydafrikanska byrån Jupiter Drawing Room, eller närmare bestämt av deras kontor i Kapstaden.

– Det som händer i filmen är att karaktärerna på ett lekfullt sätt använder sig av falskt perspektiv foto. Känslan är att karaktärerna befinner sig på en road-trip och att bilen vävs in på ett sådant sätt som för handlingen framåt, säger Anna Sundbom på Social Club.

Inspelningen ägde rum i och utanför Kapstaden.

Ohlson har tidigare bland annat gjort den uppmärksammade filmen ”Home Delivery” för Carlsberg och reklamfilmen ”Mines” för KPA.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.