Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Svensk blir toppchef hos Goodby

Publicerad: 1 Mars 2013, 14:19

Kalle Hellzén utses till digital chef hos Goodby Silverstein & Partners. Han kommer närmast från en roll som cd och partner vid Acne Production i Los Angeles.


Ämnen i artikeln:

Goodby Silverstein & PartnersSWE

Kalle Hellzén inledde sin bana inom reklambranschen som art director för nedlagda Blond Swedish Amateurs samt SWE.

Han jobbade sedan som ad och copywriter för Wieden + Kennedy, Portland med konton som Heineken – han var bland annat med i teamet bakom den globala kampanjen Meet You There, enligt Adweek.

Han har därefter arbetat som partner, cd och chef för Acne Production.

Kalle Hellzén flyttade till bolagets Los Angeles-kontor för att dra igång Acnes digitala verksamhet för tre år sedan – han har arbetat för märken som Toyota, Skittles, Volvo och H&M under sina åtta år hos Acne.

Han får nu ett nytt toppjobb i och med att han blir digital chef för Goodby Silverstein & Partners.
– Du måste ha respekt för den mänskliga naturen. Det finns anledningar till att folk tittar på den där skrikande grisen på Youtube och det måste du förstå om du vill att människor ska bry sig om det du gör. Det här jobbet är så mycket mer än bara produktion och det är inte väsensskilt från tv-produktion. Du har fortfarande rörliga bilder, ikoniska budskap. Du måste låta det digitala genomsyra alla områden inom en byrå, säger Kalle Hellzén till Adweek.

Han har samarbetat med Goodby Silverstein & Partners i kampanjer som Crash the Super Bowl för Doritos och Bus Stop Derby för Yahoo, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.