Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk gör Heineken-kampanj

Publicerad: 19 januari 2011, 07:45

Öljätten Heineken lanserar en ny reklamstrategi.
Och svenske Fredrik Bond regisserar den första introduktionsfilmen.

Ämnen i artikeln:

HeinekenFredrik Bond

Billy Andersson

billy.andersson@resume.se


Heineken har haft framgång med sin Walk in Fridge-reklam det senaste året. Men reklamen har positionerat varumärket som ett grabbigt mainstreamlager medan till exempel Stella Artois har valt en mer exklusiv, och troligtvis mer lönsam, strategi.

Nu går Heineken tillsammans med Wieden + Kennedy Amsterdam ut med en ny global kampanj under rubriken Open your world som ersätter de 15 slogans som Heineken fram tills nu använt globalt.

Den första filmen, regisserad av svenske Fredrik Bond, bjuder in till en surrealistisk fest med ett galleri av färgstarka figurer. Festen kompas av danska pop-bandet Asteroids Galaxy Tour.

För att bredda kampanjen finns det en Facebooksida där reklamfilmens figurer får närmare presentationer i egna filmer.

Under året kommer Heineken att lansera en ny flaska på den europeiska marknaden.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev