Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk Handel tar strid mot höga ingångslöner – i nya kampanjen

Publicerad: 30 november 2015, 14:48

Svensk Handel lanserar kampanj med budskapet att "sänka trösklarna" för den som söker sitt första jobb.

Inför den kommande avtalsrörelsen vill Svensk Handel visa att man tar ansvar för att skapa fler jobb. Men då vill man att "trösklarna sänks" och att ingångslönerna hålls i schack.


Ämnen i artikeln:

Svensk Handel

I kampanjen "Handels löfte" går man nu in i nästa fas och flyttar fokus från arbetsgivaravgiften till ingångslönen, som inte får höjas för mycket om fler ungdomar ska få jobb. Det menar i alla fall Svensk Handel som står bakom budskapet.

Kampanjen består främst av en film och en kampanjsajt och kommer synas på bio, i print och digitalt. Förutom att man vill skapa fler anställnignar för ungdomar betonas också att jobben ska vara tillgängliga för alla, oavsett bakgrund.

Se ett klipp från kampanjen här:

Mika Wallgren

Ämnen i artikeln:

Svensk Handel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.