Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk i trikå stör norrmäns koncentration

Publicerad: 20 augusti 2013, 14:48

Tines God´morgen-yoghurt har genomfört flera relanseringar under sin 20-åriga historia. Nu är det dags för ännu en – där svensken Sulten stör norrmännens koncentration. Filmen är signerad den norska byrån Try.


Tine lyckades få norrmännen att acceptera att man äter yoghurt även långt efter frukost.

För tio år sedan skulle den odefinierbara Go´morgen-fågeln lyfta försäljningen.

Kampanje konstaterar nu att fågeln har flugit iväg och ersatts av en ”smårriterande svenske i trikot” – Sulten.

Det vill säga vilket enkelt förklarat kan översättas till ”Hungern.”
–  Gör slut på hungern är ett koncept som inte bara anspelar på Go´Morgens  funktion som en god och smart måltid, men också det unika i  Go´Morgen-ritualen som tusentals norrmän utför varje dag då man bryter  sin müsli över yoghurten, säger Øystein Ulvær, marknadschef på Tine till  Kampanje.

Filmen visar hur de allra minsta arbetsuppgifterna kan bli utmanande när hungern väl har tagit överhanden.

Arbetsgrupp:
Try:
Text: Jørgen Bøhle Bakke
AD: Kristin Sauge
Konsulent: Eivind Moe og Linda Kling
Projektledare: Cecilie Thue

Bacon osl:
Regi: Kasper Wedendahl
Producent: Magne Lygner

Tine:
Unn G. Nikolaisen
Hanan Jahr
Øystein Ulvær

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.