Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk kreatör bakom NFL-reklam

Publicerad: 19 september 2018, 11:48

Den svenska kreatören och copywritern Fanny Josefsson har med kommunikationsbyrån Grey New York varit med och utformat en reklamkampanj åt National Football League, NFL.


Ämnen i artikeln:

NFLReklam

Reklamkampanjen "Get Ready to Celebrate" följer upp en Super Bowl-reklam tidigare i vår. Reklamkampanjen visar hur några av NFLs största stjärnor ligger i hårdträning, samtidigt som kampanjens övergripande tema kommer vara hur de amerikanska fotbollspelarna firar touchdowns.

–Firanden har blivit något som fansen ser fram emot, något nytt att njuta av efter att laget tagit poäng, säger NFLs director of advertising Sam Howard i ett pressmeddelande.

Copywritern Fanny Josefsson har tidigare blivit prisbelönt under Cannes Lions i kategorierna Targeted Communication och Mobile Social Purpose, arbetat på kommunikationsbyråerna KBS och Deutsch, och studerat copywriting på Berghs School of Communication i Stockholm.

Ämnen i artikeln:

NFLReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.