Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk-regissörens storkampanj för Mini

Publicerad: 8 september 2010, 12:10

Svenske Camp David-regissören Robert Jitzmark som har regisserat en rad kända produktioner, är åter aktuell. Denna gång med bilmärket Mini. I sex nya filmer för bilmärket visar man upp bilens produktegenskaper, i lite annorlunda miljöer.


Ämnen i artikeln:

Mini

I början förra året började Mini i smyg producera en ny bilmodell- en 4-dörrars modell med 4-hjulsdrift. Nu drar kampanjen igång internationellt med Holländska byrån BSUR. Bakom sex av lanseringsfilmerna står svensken Robert Jitzmark.

Efter en internationell översyn över vilka reklambyråer som skulle få det ärorika uppdraget att lansera den nya bilmodellen world-wide föll valet på BSUR, en fristående reklambyrå med säte i Amsterdam.

Med start denna vecka börjar kampanjen att rulla internationellt, dels med en längre film, regisserad av Brian Beletic, inspelad I Italien, och sex stycken kortare filmer med svenska Camp David-regissören Robert Jitzmark, inspelade i London.

I den en minuterslånga filmen visar man hur den nya bilen kan ta sig från plats A till plats B, precis hur man själv vill- resan är äventyret.

De sex 15-sekunders filmerna visar olika miljöer för att sälja in bilens egenskaper, där exempelvis en scen illustreras genom att man snabbt behöver utrymma bilen på grund av en kissande bebis.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Mini

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.