Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svensk stjärnkreatör till Apples reklambyrå

Publicerad: 8 Augusti 2014, 12:03

Mathias Appelblad

Foto: Privat

I våras fick Mathias Appelblad lämna jobbet som kreativ chef för den digitala sidan på Deutsch i Los Angeles. Nu har han gjort klart med ett nytt jobb på TBWA:s byrå Media Arts Lab i samma stad. Byrån arbetar i huvudsak med Apples marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

DeutschTBWAApple

Mathias Appelblad jobbade under tio framgångsrika år på Forsman & Bodenfors innan han blev creative director på BBDO i New York 2010.

Efter tre år flyttade han till Los Angeles och fick titeln  "Digital Executive Creative Director" på reklambyrån Deutsch. Ett jobb han lämnade i april.

Sedan en tid tillbaka har den svenske stjärnkreatören ett nytt jobb i Kalifornien. Enligt Mediabistro är den nya arbetsplatsen TBWA\Media Arts Lab. En byrå som huvudsakligen arbetar med att marknadsföra Apple.

Det är ännu inte officiellt vilken roll Mathias Appelblad har på byrån.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DeutschTBWAApple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.