Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svensk succé i FAB Awards

Publicerad: 30 maj 2014, 07:49

På bilden, från höger: Anna Andrén, Family Business; Felix Andersson, Family Business; Björn Ståhl, Ingo, Sofie Holmström, Family Business och Petur Mogensen, Acne (produktionsbolag för Dill).

FAB Awards, som prisar reklam inom mat- och drycksegmentet, hölls igår i London. Bland vinnarna fanns bland andra Ingo för deras "Dill"-kampanj och Family Business för sin globala kampanj "Ballance" för Ballantines.


Ämnen i artikeln:

LidlIngoFamily Business

När FAB Awards delades ut i London under torsdagkvällen vann Ingo och Lidl två guld för "Dill"-kampanjen, och Family Business ett för sin globala kampanj "Ballance", för världens näst största whiskymärke Ballantines.

Family Business och Ballantine's vann i designkategorin, medan Ingo och Lidl vann i Ambient och Experiential. Även Great Works fick pris i kategorierna Branded Content och Best use of technology för Absolut Vodka.
­
– Ballance har varit ett fantastiskt kul projekt, där vi jobbat ihop med Front, tre svenska kvinnor som är några av världens bästa designers, säger Felix Andersson, ad på Family Business i en kommentar.

"Dill" har redan vunnit pris i en rad internationella tävlingar. "Ballance" har belönats i bland annat Eurobest och PIAF.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

LidlIngoFamily Business

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.