Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svensk toppkreatör byter byrå

Publicerad: 19 Oktober 2010, 06:38

Världens bästa interaktiva byrå, Goodby, Silverstein & Partners i San Francisco, har anlitat Anders Gustafsson på Crispin, Porter, Bogusky Europe som creative director. Och förväntningarna är höga på svensken.


Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeGoodby Silverstein & Partner

Anders Gustafsson.

Förra året toppade Goodby, Silverstein & Partners Gunn Report i kategorin världens mest prisade interaktiva byråer. Nu vill GS&P bli ännu bättre och värvar Anders Gustafsson på Crispin, Porter, Bogusky Europe som creative director.

”Anders har blivit internationellt uppmärksammad som en excellent digital historieberättare. Han kommer att öka både våra digitala och traditionella erfarenhet”, skriver byråns grundare Jeff Goodby, i ett pressmeddelande.

Anders Gustafsson började på Daddy, som köptes av Crispin, Porter, Bogusky förra sommaren, 2006 och har jobbat med kunder som SAS. Heinz, Volkswagen och Red Bull. Flera av kampanjerna som han varit creative director för har hämtat hem priser vid Cannes Lions, One Show, Eurobest, CLIO, Epica, New York Festivals och London International Awards.

”Jag lämnar det bästa jobbet i Europa för det bästa jobbet i Amerika. Goodby, Silverstein & Partners tillhör inte bara de bästa i reklamvärlden, de har även visat sig vara några av de trevligaste och förnuftigaste människor jag mött”, skriver Anders Gustafsson i pressmeddelandet.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.