Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svensk virtual reality-kampanj prisas i New York

Publicerad: 27 September 2016, 10:34

Kampanjen som visar hur AMF Fastigheters oanvända takytor kan bli prunkande oaser föll juryn i smaken.


Ämnen i artikeln:

MobientoAMF Fastigheter

I natt vann Mobiento / Deloitte Digital pris i Smarties Awards i New York för kampanjen Urban Escape - the Rooftop Experience som gjordes för AMF Fastigheter. Priset vanns i kategorin Lead generation i konkurrens med bidrag från mer än 30 länder.

Appen använde Virtual Reality för att visa hur  hur oanvända takytor skulle kunna bli miljöer där kaféer och grönområden samsas.

– Denna kampanj visar att det lönar sig att satsa på ny teknik – om det görs på rätt sätt. För oss är det naturligt att pusha gränserna för innovation, och det var verkligen roligt att jobba med AMF Fastigheter och det progressiva teamet bakom Urban Escape, säger Frans Borgstrand, partner på Mobiento / Deloitte Digital.

Urban Escape är ett byggnadsprojekt i centrala Stockholm som pågår fram till 2019. Det handlar om fem fastigheter i innerstan.

Björn Wallenberg

Ämnen i artikeln:

MobientoAMF Fastigheter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.