Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenska Britny bakom ”drömfångar”-tjänst åt KLM

Publicerad: 19 september 2013, 07:14

Holländska flygbolaget KLM Royal Dutch Airlines introducerar en lösning för ett skrädddarsytt resande – ”MY DREAM CATCHER”. Tjänsten använder data från 12 globala tjänster – alltifrån Trip Advisor, Yelp.com och Muselia till Facebook, Google och Youtube. Den svenska digitala byrån Britny ligger bakom tjänsten.


Ämnen i artikeln:

BritnyKLM

KLM Royal Dutch Airlines, vilken är en del av AIR France KLM, hävdar att  flygbolaget är först i världen med att sjösätta en sådan tjänst.

Den svenska digitala byrån Britny har utvecklat tjänsten åt flygjätten.

Rent  praktiskt fungerar tjänsten så att man skriver in en destination och väljer  en tidpunkt i en kalender. Därefter låter man tjänsten ”popularisera”  sökningen med alltifrån väderprognoser och olika events till betyg på  barer, restauranger och kulturella evenemang.

Användaren klickar  därefter på sina favoriter och tjänsten lägger upp dessa via en  personlig karta, vilken kan exporteras till den smarta telefonen, tryckas  ut och även dela med sina vänner.

– Vad som gör vår sociala produkt  riktigt unik är att vi för första gången kan erbjuda våra resenärer en  omfattande bild av deras valda destination som är både ärlig och  inspirerande, säger Lionel Lassalle, Social Media & Co-Branding vid  Air France KLM Norra Europa, i en kommentar.

Han menar att genom att  erbjuder resenärerna realtidsinformation som egentligen endast  lokalbefolkningen känner till så tar man integrationen av sociala medier i  kärnverksamheten ytterligare ”ett steg”.

”MY DREAM CATCHER” kan prövas här.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BritnyKLM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.