Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenska bygger Coca-Colas OS-paviljong

Publicerad: 5 december 2011, 07:25

Inför OS 2012 i London uppför Coca-Cola en paviljong som blir centrum för varumärkets OS-kampanjer.
Svenska Pernilla Ohrstedt har ritat paviljongen.


Drygt 4 miljarder personer förväntas se på OS nästa år. Då gäller det att fånga intresset hos åskådarna och ha något att visa upp.
Redan tidigt i höstas presenterade Coca-Cola sina reklamkampanjer inför OS nästa år. Move to the beat betonar musik och utgår från en låt som producenten Mark Ronson har skapat.
Den andra kampanjen Future Flames, gjord av Mother London, som ska lyfta fram engagerade ungdomar i England.
Båda kampanjerna ska samlas i en egen paviljong i OS-byn. En paviljong, kallad The Coca-Cola Beatbox, för besökare som ska kunna uttrycka sig musikaliskt och interagera med Coca-Cola. Förhoppningen är att paviljongen ska få stå kvar efter OS och
Paralympics är över. Uppdraget att rita paviljongen gick till de unga arkitekterna Asif Khan och svenska Pernilla Ohrstedt.
Maxine Chapman, chef för Coca-Colas OS-projekt, sprider lovord över arkitekterna.
– Pernilla och Asif imponerade på oss med sin kreativitet, tekniska skicklighet och visioner. Jag är glad att vi kan ge dem en sån här fantastisk möjlighet att visa sin talang och passion.
– Jag tvivlar inte att alla besökare till OS-parken kommer bli inspirerade av deras innovativa och banbrytande design.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.