Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenska byråer prisades i internationell hållbarhetstävling

Publicerad: 28 September 2016, 08:20

RBK:s Ålands-index för Ålandsbanken belönades med fyra pennor

Åtta pennor gick till Sverige när vinnarna av prestigetävlingen D&AD:s nya kategori D&AD Impact Awards presenterades.


Ämnen i artikeln:

D&ADIngoEdelman DeportivoForsman & BodenforsRBK

Totalt delades 87 pennor ut i den nya kategorin – åtta till svenska kampanjer.

Två svenska bidrag belönades med den näst finaste valören, de vita pennorna. Forsman & Bodenfors fick en vit penna för Coop-kampanjen "Ekoeffekten" och Edelman Deportivo fick en för kampanjen "Give a beep" för cykelhjälmen Hövding.

Forsman & Bodenfors vann även också en grafitpenna för "Slow down GPS" för If Skadeförsäkring. RBK Communications vann flest pennor av de svenska byråerma med fyra stycken.  En grafitpenna och tre träpennor för sitt Ålands-index för Ålandsbanken.

Ingo belönades med en träpenna med "The Swedish Number" för Svenska turistföreningen.

Det finaste priset; en svart penna gick till två kampanjer:

• Den ena gick till Grey Canada och kunden Moms Demand Action for Gun Sense in America för kampanjen "Taking aim at corporate" America.

• Den andra till franska Marcel för kampanjen "Inglorious furits and vegetables" för livsmedelskedjan Intermarché.

Resumé Insikt Marknad skrev om Plandsbanken i senaste brevet. Reportaget går att läsa i nästa nummer av Resumés papperstidning. Ingen prenumeration? Lugn det fixar du här!

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.