Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenska byråerna som kan vinna i Epica – flest nomineringar till F&B

Publicerad: 8 November 2018, 12:00

Totalt har 16 svenska byråer vinstchanser i Epica. Forsman & Bodenfors har överlägset flest nomineringar.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerTävlingReklamEpica

I dag släpper Epica nomineringarna där branschpressen världen över fått vara med och flyfta fram vilka kampanjer och iniatiativ de anser vara mest kreativa. Vinnarna av guld och Grand Prix presenteras nästa vecka, 15 november  i Amsterdam. Dagen efter presenteras vinnarna av silver- och bronsplaceringar.

Totalt 16 svenska byråer med sammanlagt 44 nomineringar. Flest nominerade bidrag har Forsman & Bodenfors (13) följt av Åkestam Holst (8). Byråns kampanj för Uber ABACx – "Boxes" är tillsammans med Abby Priests typsnitt "The Lost Typography of Bauhaus" de svenska bidrag som kammar hem flest nomineringar – fyra stycken vardera.

13 nomineringar
Forsman & Bodenfors
AMF "The Smile" (financial services)
Oatly "London Takeover" (food)
Uber APACx ”Boxes" (best use of music, communication & public services, online & mobile services och transport & tourism)
Västtrafik "Traffic Folding Ad" (print craft, transport & tourism)
Volvo Cars "Stadium Lights" (automotive services & accessories
Volvo Cars with "Things" (direction & cinematography, post production & visual effects
Volvo Construction Equipment "Pump it up" (online & viral films. professional products & services Goodbye Kansas Studios for Starbreeze with "Overkill's The Walking Dead: Grant (Cinematic Character Trailer)"

8 nomineringar
Åkestam Holst
EuroPride 2018 ”The Voice of Change” (media innovation)
Ikea ”Irresistible pointless trueview ads” (traditional media)
Ikea "The Idol" (homes, furnishings & appliances)
Pressbyrån "What the world can't read." (media och public interest social)
Reportrar utan gränser "Billboards Beyond Borders" (online ads och public interest - social)

4 nomineringar
Abby Priest
Adobe "The Lost Typography of Bauhaus” (b2b direct, graphic design, integrated campaigns
professional products & services)

3 nomineringar
King
Clas Ohlson ”Are you really at home when you’re home?” (online & viral films och retail Services)
ICA "The new national jersey" (World Cup advertising)

Edelman Deportivo
Coop "Old Milk" (2)
iZettle ”For the selfmade”

1 nominering
Emakina DBG/SBAB "Household finances are really fun!" in Events
BerntzonBylund/Porsche ”The lightweight ad." (luxury & premium brands)
Bold Stockholm/iZettle "iZettle Logotype - Helping small businesses succeed in a world of giants (graphic design)
Goodbye Kansas Studios/Starbreeze "Overkill's The Walking Dead: Grant” cinematic character trailer" (animation)
Gullers Grupp/Raoul Wallenberg Academy "The Raoul Wallenberg Algorithm" (websites)
Le Bureau /Arbetsförmedlingen "Make Room" (public interest social)
Lundberg & Co/Unilever "You Do not Exist" (copywriting & storytelling)
Momentum Sverige/ Essity "Xtreme" (health & beauty)
NORD DDB/McDonald’s "Family" (food)
Stendahls/Länsförsäkringar "Nasty Filter" (World Cup advertising)
Volt Swedish Armed Forces "We Don't Always March Straight" (corporate image)

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.