Reklam
Svenska byråerna som kan vinna i Eurobest
Publicerad: 2 december 2018, 23:07
När nomineringarna till Eurobest 2018 är släppta står det klart att Forsman & Bodenfors har flest vinstchanser. Kampanjen med flest nomineringar är Abby Priests "The Lost typographys of Bauhaus" för Adobe.
Totalt knep Sverige 39 av de nomineringar som tillkännagavs i fredags. Med elva rader på shortlist är Forsman & Bodenfors den svenska byrå som har flest chanser till triumf nr vinnarna avslöjas den 13 december i London där Grand Prix och guld delas ut.
Sverige är det nordiska land som har flest nomineringar, men är samtidigt helt utan bidrag i flera kategorier som creative data, media och innovation. Det är alltjämt i hantverkskategorierna som de svenska byråerna har flest bidrag som uppmärksammas i Eurobest inte minst i filmhantverk.
Forsman & Bodenfors 11 nomineringar
• Uber/"Boxes" (3) Digital (social video) Film Craft (product design/art direction) (use of adapted music)
• Volvo Construction and Equipment (2) "Pump it up" Entertainment (online) Film (b2b)
•Volvo Cars/"Things"(4) Film craft (direct), (cinematorgraphy) (editing) (use of adapted music)
• Oatly "London Takeover" Outdoor
• Västtrafik "Traffic Folding Ad" (Print & Outdoor Craft)
Åkestam Holst 9 nomineringar
• EuroPride/"The Voice of change" (4) Audio (non-profit), (best use of radio), Entertainment (audio), Glass
• Reporters without borders /"Billboards beyond borders" (2) Brand experience (non-profit) (Use of social)
• Ikea "Making out" Film (Retail) "Don't sup away" Print and outdoor craft (copywriting)
• Spendrups/Norrlands Guld "The social beer" Mobile
Abby Priest (6)
• Adobe/"The lost typography of Bauhaus" (6) Brand Experience (customer acquisition and retention) Design (typography) Digital (B2B), Direct (B2B) (Acquisition and retention), (PR)
HiQ (2)
• Lego/"Mini chef family restaurant" Brand Experience "Tech-led brand experience) Digital craft (Innovative use of technology)
Wenderfalck (2)
Samsung/"Unspoil me" (PR) Use of digital in a PR Campaign
Samsung/"Unspoil me" (PR) Consumer Durables
NORD DDB (2)
• Klarna/"Smooth" Design (Rebrand)
• Björn Borg /Chase the exerhighs"(Integrated)
• Acne/Ikea/”Ikea me & we” Film Craft (use of adapted music)
• Prime/Visit Sweden/”The cabin cure” (Brand Experience) Installations
• Goodbye Kansas studios/Starbreeze/”Overkill’s the walking dead grant” Film craft (animation)
• M&C Saatchi/Com Hem/”Above & Beyond) Film craft (Visual effects)
• Burson Cohn&Wolfe Carlsberg/”Purest” (PR)
• Open Studio Stockholm/Dear tea society "Dear tea society" Design
• Dva Stockholm/ Audi "Audi Quatro Coaster" Digital Craft