Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenska byrån prisas för race med Volvolastbil

Publicerad: 23 juli 2015, 11:16

Anders Ribba, vd för Spoon, gläds åt två förstaplatser i Content Marketing Awards

Spoon vann för redaktionell kampanj och bästa årsredovisning när bästa content marketing utsågs i onsdags.


I onsdags prisades världens bästa content marketing i tävlingen Content Marketing Awards. Spoon vann i kategorin "bästa användning av sociala medier" för sin redaktionella kampanj "Volvo Trucks vs. Koenigsegg". Dessutom vann man i kategorin "bästa årsredovisning" med kunden If.

– Att vi som enda nordisk byrå vinner två priser i en så prestigefull tävling som Content Marketing Awards är helt fantastiskt, säger Anders Ribba, vd på Spoon, i en kommentar.

Se samtliga vinnare här.

Så här beskriver Spoon själva processen med Volvo-kampanjen i en video:

Mika Wallgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.