Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenska framgångar i Cresta Awards

Publicerad: 26 September 2019, 08:53

Forsman & Bodenfors prisas med guld och silver i Cresta Awards för sitt samarbete med Volvo Cars. Även Acne får flertalet pallplatser för sitt jobb med IKEA:s sociala medier. Totalt kammar de svenska byråerna hem åtta medaljer.


Ämnen i artikeln:

AcneReklamForsman & BodenforsWenderfalck

I veckan gick tävlingen Cresta Awards av stapeln. Tävlingen prisar bidrag inom i princip alla delar av kommunikationsbranschen.

I år var Anna Qvennerstedt, copywriter och global styrelseordförande på Forsman & Bodenfors, ordförande för tävlingens jury. Det var även Forsman & Bodenfors som för svensk del knep de ädlaste valörerna. Vid sidan av F&B:s framgångar fick även Acne tre medaljer för IKEA:s sociala medier-svar på olika världshändelser.

Forsman & Bodenfors:

Guld i Integrated/Automotive – "The E.V.A Initiative" – Volvo Cars
Silver i Integrated/Automotive – "City Safety Shoot" – Volvo Cars
Brons i Print/Travel – "Traffic Folding Ad" – Västtrafik

Acne:

Silver i Social/Most innovative use of Social Media – "IKEA Responses" – IKEA
Brons i Social/Best use of Instagram – "IKEA Responses" – IKEA
Brons i Social/Best use of Real Time Advertising – "IKEA Responses" – IKEA

Wenderfalck:

Brons i Digital/Home – "Refrigerdating" – Samsung

Neumeister Strategic Design:

Brons i Design/Corporate & Brand Identity – "Gotlands Bryggeri redesign" – Gotlands Bryggeri

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.