Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenska framgångar i One Show

Publicerad: 17 maj 2010, 10:52

Forsman & Bodenfors och DDB Stockholm fick guldpennor vid One Show.
BBH London plockade hem ”Best in Show” med Johnnie Walker "The Man Who Walked Around the World".


Ämnen i artikeln:

One Show

One Show är inte lika stort som Cannes Lions men åtminstone bland amerikaner har det högre anseende. Och i år gjorde de svenska byråerna bra ifrån sig.

Som vanligt var det i den interaktiva kategorin som de svenska byråerna dominerade. Totalt blev det 15 priser varav två guld och fem silver.

DDB Stockholm fick en Gold Pencil för Försvarets rekryteringskampanj och Forsman & Bodenfors fick en guldpenna för Ikeas Facebookkampanj. Det blev även en silverpenna för DDB Stockholms rekryteringskampanj, två bronspenor för Volkswagens rolighetsteori och en silverpenna för I dina händer för Telia.

Kokokaka, Åkestam Holst och Farfar var andra svenskar som tog hem flera priser.

I den traditionella klassen blev det ”bara” en silverpenna för DDB Stockholms rolighetsteori.

I designklassen tog Neumeister två silver för sitt jobb med jaktvarumärket Gyttorp och Happy F & B fick brons för Arkitekturmuseet.

Crispin Porter Bogusky Europe prisades med ett brons för en kampanj för Posten. North Kingdom åker hem med en samma valör för kunden Adidas.

Finast pris fick dock BBH London för episka "The Man Who Walked Around the World" för Johnnie Walker. Det är sex minuter lång enastående tagning där skådespelaren Robert Carlyle vandrar nedför en väg berättandes Johnnie Walkers historia.

Alla vinnare och priser finns på http://www.oneclub.org/finalists/.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

One Show

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News