Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenska New York-reklamare bygger Adam Tensta

Publicerad: 11 april 2012, 20:52

Adam Tensta släpper "One Copy Song".

Foto: Pressbild.

Ett gäng svenska reklamare i New York ligger bakom en ny specialkampanj för hiphop-artisten Adam Tenstas nya låt som bara en person i taget kan lyssna på. - Det har varit väldig roligt att jobba med Adam, säger Rasmus Keger, på R/GA i den amerikanska världsmetropolen.


Ämnen i artikeln:

Adam Tensta

Kampanjen är något speciell. Bara en person i taget har tillgång till låten och får sedan skicka den vidare till nästa person.

Låten finns i en app på Facebook och folk måste ställa sig i kö för att få höra den. De som står i kö har sedan möjlighet att smita före i kön genom att lyssna på någon av Adam Tenstas andra låtar på Spotify, kolla på någon av hans videos på Youtube eller twittra om honom.

- Detta är ett svar på att musikindustrin har förändrats, Med iTunes, Spotify, SoundCloud och olaglig nedladdning börjar vi ta musik för givet. Med "One Copy Song" vill Adam återskapa spänningen i att lyssna på en ny låt, meddelar arbetsgruppen där flera svenskar återfinns.

Rasmus Keger, började på R/GA i New York 2009 direkt efter Berghs och jobbar i team med Morten Halvorsen. Svensken Rasmus Wängelin står for designen.

- Det har varit väldig roligt att jobba med Adam, han har specialskrivit låten till projektet, jag vet inte om låten är bra, Jag står fortfarande i kö för att få höra den,  säger Rasmus Keger.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Adam Tensta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.