Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenska pennor i One Show

Publicerad: 12 Maj 2016, 08:45

Igår delades priserna i den amerikanska reklamtävlingen The One Show. Bland de svenska byråerna gick Forsman & Bodenfors bäst, men även studenter från Berghs och Beckmans prisades.


Ämnen i artikeln:

BerghsThe One ShowGarbergsBeckmansForsman & Bodenfors

Det blev fyra "pennor" för Sveriges del i The One Show. Tre av dem går till Forsman & Bodenfors och den fjärde pennan går till Garbergs för kampanjen "First person lover". Följande insatser belönades av juryn:
Forsman & Bodenfors, "Look who's driving", Volvo Trucks (guld).
Forsman & Bodenfors, "805 million names", UN World Food Programme (brons).
Forsman & Bodenfors, "The slow down GPS", If (brons).
Garbergs, River och Isbit, "First person lover", Björn Borg (brons).

I studenttävlingen Young Ones rönte team från Berghs och Beckmans framgångar. Dessa är:

Silver:
Tinder - Say Yes to No
Simon Lublin, Petter Swanberg, Martin Noreby. Berghs School of Communication.

Brons:
Lego Generator
Kristofer Gullard Lindgren, Simon Kraft, Axel Lokrantz Månson, Tomas Möller, Petter Monsen, Beckmans.

Merit awards:
#ThatsWhatSheSaid Nils Axel af Malmborg, Carl Daag, Hanna Eriksson Wiita, Rasmus Tsardakas Renhuldt, Berghs.

Wicki
Simon Kraft, Morten Niklasson, Beckmans

Lego Generator
Kristofer Gullard Lindgren Simon Kraft Axel Lokrantz Månson Tomas Möller Petter Monsen.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.