Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenska Spel letar varumärkesbyrå

Publicerad: 4 december 2012, 15:39

Peter Forsberg i Svenska Spels reklam.

Speljätten Svenska Spel har dragit igång en upphandling kring en varumärkesbyrå. Målet är att nå ut till hela svenska folket: – Vi vill visa att pengarna stannar inom Sverige och går till idrottsrörelsen, vård, skola och omsorg, säger Johan Lindvall, chef för modervarumärket.


Ämnen i artikeln:

KingSvenska Spel

Svenska Spels marknadschefer och chefen för modervarumärket, Johan  Lindvall, är i full färd med att tala ihop sig om hur man ska jobba  framöver och sätta kravspecen för vilken/vilka byråer som ska hjälpa  bolaget att nå dit.

Resume.se har tidigare berättat att Svenska Spel ska se över  reklambyrådelen, vilket innebär att King riskerar att gå miste om  affären.

Nu står det också klart att Svenska Spel har dragit igång en upphandling kring en varumärkesbyrå:
– Vi har olika behov för olika produkter så därför kan bli så att vi  satsar på byråer med olika inriktning, säger Johan Lindvall, chef för  modervarumärket på Svenska Spel.

Arbetet inleddes i höst eftersom man ville invänta den nya  marknadschefen Annika Wink som ersättare till Peter Jannerö  - han gick  vidare till tjänsten som chefsstrateg på Svenska Spel:
– Jag ser gärna att vi fattar ett beslut så snart som möjligt, men vi  har styrfart nu så mycket kan jag säga, säger Johan Lindvall.

Han menar att det som brinner i knutarna är att förbättra budskapet  kring att Svenska Spel verkligen är till för det svenska samhället.

Inte bara det att pengarna stannar inom Sverige, utan att Svenska Spels  verksamhet sponsrar svensk idrottsrörelse samt leder till förbättringar  av vård, skola och omsorg.
– Vi försökte berätta detta i vår senaste kampanj i juni i år, men vi  ska bli ännu bättre på att få ut det här budskapet, säger Johan Lindvall

Du talar om er reklambyrå, men när jag tänker varumärkesbyrå går tankarna osökt till bolag som Differ, Rewir och liknande?
– Vi vill inte låsa fast oss vid en inriktning på en byrå, utan vi ser  att vi exempelvis kan ha en byrå för varumärket, medan vi har en annan  byrå på produktsidan. Så det här är större än så, säger Johan Lindvall.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

KingSvenska Spel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.