Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenska talare i Cannes

Publicerad: 16 Juni 2013, 11:25

Petter Westlund, Adam Kerj och Pelle Nilsson.

Petter Westlund, Adam Kerj och Pelle Nilsson är talare under den internationella reklamfestivalen Cannes Lions nästa vecka.


Ämnen i artikeln:

Adam KerjPelle NilssonCannes Lions

Schemat under Cannes Lion International Adveritising Festival är fullspäckat med kreativa talare från hela världen. Det är representanter från världens största byråer som Wieden+Kennedy, McLaren, DDB, Publicis Group och BETS Paris för att nämna några få. Bland den internationella eliten finns även tre svenskar: Petter Westlund, Adam Kerj och Pelle Nilsson.

Petter Westlund är i dag kreativ chef på produktionsbolaget B-reel, som han grundade 1999 tillsammans med Anders Wahlquist och Pelle Nilsson i Stockholm. 2008 hjälpte han upprätta företagets New York-kontor och tog byrån till den internationella reklammarknaden med kunder som Axe och Google Chrome. Innan B-reel jobbade han på Media Farm och PR-byrån JBAB. Han har tidigare deltagit i Cannes Lions debattpanel under reklamfestivalen.

Pelle Nilsson en av grundarna och i dag producent på B-reel. Han öppnade företagets kontor i både Los Angeles och London. Innan B-reel var Pelle Nilsson musikvideo- och reklamregissör. Han producerade även musikdokumentärer.

B-reel grundarna kommer båda att delta i en föreläsning om traditionellt berättande genom innovativ teknologi  tillsammans med Greg Stuart, vd på Mobile Marketing Association.

Adam Kerj är i dag kreativ chef på 360i och har mer än 20 års erfarenhet från reklambranschen. Han har jobbat med varumärken som Oreo (han var bland annat invloverad i Oreos kampanj som är nominerad i årets Cannes Lions), Coca Cola, Uniqlo, HBO och Toyota. Innan 360i grundade han Saatchi & Saatchis kontor i Sverige. Han har vunnit mer än 50 internationella utmärkelser, däribland flera från Cannes Lions. Adam Kerj kommer  att delta under ett seminarium om " happy hackning: redefining the co-creation frontier" tillsammans med bland andra Elise Mitchell, vd på Mitchell Communications

Se alla talare på Cannes Lions officiella hemsida.

Linda Myrin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.