Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 augusti 2014, 12:45
Epic Split har vinstchans – såklart.
Sverige har en rad vinstchanser i den klassiska amerikanska reklamtävlingen Clio Awards. Flest chanser har F&B som har elva nomineringar – samtliga för Volvo Trucks.
Ämnen i artikeln:
Clio AwardsTävlingen avgörs i New York i början av oktober. Men vinnarna avslöjas redan 15-19 september.
Givetvis är Forsman & Bodenfors storfavorit med sin ”Volvo Live Test”-serie med Epic Split i spetsen – 11 nomineringar.
Ingo med 6 nomineringar för Lidl och Situation Sthlm. Åkestam & Holst har fyra nomineringar för bla Pause.
Clio Awards, svensknomineringar
Forsman & Bodenfors
11 nomineringar
(2 i branded entertainment, 1 i Content & Contact, 1 i Digital/Social, 3 i Film, 1 i Integrated, 1 filmteknik, 2 PR)
Case: Volvo Lastvagnar)
INGO
6 nomineringar
5 Lidl/Dill 2 i Engagement, 1 Out of Home, 1 PR, 1 Branded Entertainment, Situation Sthlm 1 i Direct.
Åkestam Holst
4 nomineringar
(1 Digital Social, 1 i Engagement, 1 i Innovative media, 1 i Out of Home)
Case: 3 för Apotek Hjartat, 1 för PAUSE
North Kingdom
4 nomineringar
(2 i Digital/Social Technique, 1 i Digital Social) för Google Chrome.
1 för Carlsberg
M&C Saatchi
2 nomineringar i Digital/Social och PR för GOWEST
ANR BBDO
2 nomineringar
Branded Entertainment & Content och PR med "Living with lag"
Volontaire
2 nomineringar i INTEGRATED och PR för BE A MAN.
Prime
2 nomineringar i PR och Audio Teknik för Electrolux och Trygg Hansa
RBK Communication
1 nominering
PR med "Natalia Project"
Bold
1 nominering
Design med Swedish History Museum
Happy F&B
1 nominering i Design för Röhsska Museet
House of Radon
1 nominering i CLIO Music Digital/Social för Avicii
Crispin Porter & Bogusky 1 nominering i AUDIO
CASE: A virtual version of Theo Hultberg
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Clio Awards