Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenskar stod för årets internetsnackis

Publicerad: 16 December 2010, 15:44

Zeta Interactive har upprättat en lista över vilka reklamfilmer som var mest omtalade på nätet under året som gått. Allra störst ”buzz” hade faktiskt inte Old Spice-filmen utan en Axe-kampanj signerad svenska bröderna Sjönell. – Vi är mycket stolta, säger Calle Sjönell CD på BBH New York.


Ämnen i artikeln:

BBH

När Zeta upprättar sin lista sammanställer de bloggomnämnanden, tweets, forumposter och poster på övriga social medier till en slutpoäng som tar in allt detta.

Mest snack får då kampanjen ”Clean your balls” för Axe som gjorts av byrån BBH New York där bröderna Calle och Pelle Sjönell varit ledande i arbetet.

– Vi är mycket stolta att vår AXE "Clean Your Balls" kampanj var den mest omtalade kampanjen i sociala medier 2010, före både Nike och Old Spice, säger Calle Sjönell.

Tvåa på listan är Nikes ”Lebron/Rise”, trea Googles ”Parisian Love”, fyra Old Spice ”Smell like a man” och femma är Domino’s ”CEO/Making it Right”.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

BBH

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.