Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenskar tar plats i juryn för ny normkritisk reklamtävling

Publicerad: 29 Januari 2019, 09:00

Hedvig Hagwall Bruckner, Tove Langseth, Josephine Wallin och Christina Knight.

(RÄTTAD) Gerety Awards ska utmana uppfattningen om vad som är normalt. Just nu är organisationen bakom tävlingen i färd med att sammanställa en jury som bara består av kvinnor, flera svenska reklamprofiler har redan fått plats.


Ämnen i artikeln:

ReklambranschenJuryTävlingReklam

Efter 16 år på reklamtävlingen Epica har Lucia Ongay lämnat organisationen för att skapa den nya utmärkelsen Gerety Awards som ett projekt som syftar till "att förändra vad som anses normalt i den mansdominerade branschen.

Priset har fått sitt namn från pionjären Frances Gerety, copywritern som ligger bakom den klassiska copyn  "A diamond is forever" för De Beers' diamonds. Tävlingen ska genom talang, mentorskap och nätverk försäka omdefienera villkoren inom reklambranschen och lyfta initiativ som främjar mångfald inom de kreativa näringarna.

Tove Langseth leder den svenska jurygruppen som träffas i Stockholm den 13 juni. Just nu pågår Gerety Awards arbete med att rekrytera en jury för tävlingen.

Jurymedlemmar som hitills rekryterats är:
Johanna Johansson, Art Director på Volt
Lina Franzon, Copywriter TBWA Stockholm
Josefine Richards, ECD, McCann Stockholm
Josephine Wallin, Creative Director Le Bureau
Linda Elers , Creative Director M&C Saatchi
Lisa Granberg, Art Director TBWA Stockholm
Stina Lütz, Director  Camp David
Hedvig Hagwall Bruckner, Copywriter  King
Christina Knight, Creative Director The Amazing Society

RÄTTELSE
I en första version av artikeln skrev Resumé att juryn var färdigställd, men arbetet med att ta fram en jury för Gerety Awards är pågående.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.