Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenskar vann storpris

Publicerad: 19 Maj 2011, 14:12

Produktionsbolaget B-reel fortsätter att kamma hem storvinster. Nu har de vunnit en Grand Clio för musikvideon på nätet ”the Wilderness Downtown”.


Ämnen i artikeln:

ClioB-Reel

Från musikvideon till Arcade Fires ”The Wilderness Downtown” för Googles operativsystem Chrome.

Resume.se har tidigare skrivit om produktionsbolaget B-reels framgångar. Då hade de blivit utnämnda till världens bästa digitala produktionsbolag enligt amerikanska Creativity och fått priset “Best in show” för musikvideon på nätet, "the Wilderness Downtown".

Nu fortsätter framgångssagan. B-reel vann, tillsammans med Radical och Google Creative Labs reklampriset Grand Clio för musikvideon på nätet, ”the Wilderness Downtown”.

B-reel grundades av Anders Wahlquist, Petter Westlund och Pelle Nilsson i Stockholm 1999. Nu har bolaget kontor även i New York, London och Los Angeles.

"The Wilderness Downtown" är byggd I HTML5 för de kanadensiska grammyvinnarna Arcade Fire.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

ClioB-Reel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.