Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenskarna som hyllas av Mashable

Publicerad: 5 november 2014, 09:03

Drinks in motion av Great Works.

I natt delade sajten Mashable ut sina "Mashies" till den bästa digitala marknadsföringen under året. Två svenska byråer belönas: Great Works och Wenderfalck.


Ämnen i artikeln:

Mashable

Great Works och Absolut vinner en Mashie i kategorin Best Youtube Brand Channel för kampanjen "Drinks in motion" som automatiskt skapar filmer som visar hur olika drinkar blandas.  
– Även om Mashies bara är två år gammalt var konkurrensen hård. Därför känns det extra kul att vinna en Mashie för Absolut Vodka, kommenterar Ted Persson, en av Great Works grundare.  

Wenderfalck vinner i kategorin "Best Facebook Campaign" med kampanjen "Match Machine" för MTV.  
– Vi är glada och stolta över att vårt arbete för våra kunder fortsätter att uppmärksammas och belönas såväl nationellt som internationellt. Det är extra kul att vinna priser i tävlingar som premierar digital kreativitet eftersom det visar på bredden och styrkan i vårt erbjudande idag, säger Fredrik Jerresand, vd på Wenderfalck i en kommentar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Mashable

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.