Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 juni 2013, 13:37
Family Business jublar över ytterligare ett pris.
Igår delades pennorna ut i brittiska D&AD. Family Business och Absolut vodka vann en gul penna för sin Absolut Unique. North Kingdom och svenskarna bakom Adam Tenstas "One copy song" vann också.
Utdelningen för svenska byråer blev måttlig under gårdagskvällens prisutdelning i den brittiska reklamtävlingen D&AD.
Family Business tog hem en gul penna (motsvarande guld) för sin Absolut Unique, vilket är det senaste i en råd rad av priser som projektet har vunnit. En delegation från byrån var på plats i London och tog emot pennan igår.
Bra gick det också för North Kingdom, som vann ett guld med "The Liberation" som de har gjort tillsammans med Uncle Grey.
I kategorin Crafts for advertising vann "One copy song" en gul penna. Kampanjen med Adam Tensta har tidigare prisats i bland annat Cannes Lions, och bakom den står trion Rasmus Wängelin, Rasmus Keger och Morten Halvorsen.
Fredrik Thambert