Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Svenskarna som vinner pennor

Publicerad: 13 Juni 2013, 13:37

Family Business jublar över ytterligare ett pris.

Igår delades pennorna ut i brittiska D&AD. Family Business och Absolut vodka vann en gul penna för sin Absolut Unique. North Kingdom och svenskarna bakom Adam Tenstas "One copy song" vann också.


Ämnen i artikeln:

Adam TenstaNorth KingdomD&ADFamily Business

Utdelningen för svenska byråer blev måttlig under gårdagskvällens prisutdelning i den brittiska reklamtävlingen D&AD.

Family Business tog hem en gul penna (motsvarande guld) för sin Absolut Unique, vilket är det senaste i en råd rad av priser som projektet har vunnit. En delegation från byrån var på plats i London och tog emot pennan igår.   

Bra gick det också för North Kingdom, som vann ett guld med "The Liberation" som de har gjort tillsammans med Uncle Grey.

I kategorin Crafts for advertising vann "One copy song" en gul penna. Kampanjen med Adam Tensta har tidigare prisats i bland annat Cannes Lions, och bakom den står trion Rasmus Wängelin, Rasmus Keger och Morten Halvorsen.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.