Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenskaspel.se väljer Trackster

Publicerad: 23 Januari 2008, 10:06

Efter en omfattande pitch med fem inbjudna byråer har Svenskaspel.se valt Trackster för sin kundkommunikation. – Det var en stenhård pitch, säger Cia Jonsson, projektledare på Trackster.


Svenskaspel.se samarbetar i dag framför allt med den interaktiva reklambyrån Starring när det gäller den externa marknadsföringen. Nu vill man förbättra kommunikationen med befintliga kunder.

– Vi är glada att de har sett fördelarna med att jobba med en dm-byrå. De måste jobba med sin kunddialog och det är det vi är bra på, säger Cia Jonsson, projektledare på Trackster.
I pitchen deltog fyra andra byråer.

Vilka var de andra byråerna?
– Jag vet inte vilka de andra var. Men det var en stenhård pitch. Jag tror att vi kom med det bästa förslaget på hur Svenskaspel.se kan gå vidare i sin kundkommunikation.

Vad är era mål med er nya kund?
– Vi kommer in lite sent nu. De har redan satt upp mål för året. Så vi kommer arbeta parallellt med deras mål men också övergripande strategiskt, säger Cia Jonsson.

Samarbetet inleddes före jul och redan nu har byrån genomfört ett tiotal aktiviteter där fokus i kommunikationen har legat på e-post och banners.

– Vi valde Trackster eftersom vi uppfattade att de har den kompetens som vi söker. Trackster presenterade i pitchen förslag som tog fasta på spelupplevelsen samtidigt som de visade på god förmåga att sätta sig in i våra produkter och kundgrupper, säger Annette Countakis, kundansvarig Svenskaspel.se, i en kommentar.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.