Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Svenskduo från BBH New York till Mother London

Publicerad: 24 januari 2012, 13:07

Henrik Düfke och Felipe Montt.

Den svenska kreatörsduon Henrik Düfke och Felipe Montt lämnar BBH New York för Mother i London.


Henrik Düfke och Felipe Montt lärde känna varandra i  New York på BBH. Efter några år på byrån har de nu bestämt sig för att för första gången börja jobba ihop som kreatörsduo – på Mother i  London.

– Under tiden på BBH jobbade vi på var sitt håll med kunder som Axe, Google, Johnnie Walker och Sprite, vilket bland annat resulterade i kampanjen för Google's första dator – Chromebook Pop-Up Store, lanseringen av BBH's egna varumärke - Playground Sessions och en global kampanj för Axe som släpps senare i vår, meddelar de båda.

Felipe Montt var som student en av kreatörerna bakom Titanium-vinnande”Don't Tell Ashton",  en kampanj gjord på Twitter för att promota sin klass på Berghs och som  fick Ashton Kutcher att twittra om projektet för sina miljoner följare.  Henriks Düfkes ”Durex Sex Tree' fick också mycket uppmärksamhet efter  att ha vunnit i ADC New York.

Mother i London jobbar med kunder som Coca-Cola, Stella Artois, Eurostar och IKEA. Duon börjar sina nya tjänster på måndag.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.