Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svenskduon får jobba med Volvos globala konto

Publicerad: 8 Januari 2014, 21:25

Henrik Düfke och Felipe Montt byter Mother London mot Grey London.

Svenska kreatörs-duon Henrik Düfke och Felipe Montt i London har lämnat Mother för Grey. Där ska de bland annat jobba med det globala Volvo-uppdraget. – Det är naturligtvis grymt kul att börja på Grey efter deras otroligt framgångsrika 2013, som förhoppningsvis bara är början, säger Felipe Montt till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Grey LondonHenrik DüfkeFelipe MonttMother London

I december utnämndes Grey London till Global Agency of the Year av amerikanska branschtidningen Adweek.

– Det har strömmat in bra folk till byrån senaste året, de vinner flest pitcher i London och kontoret har en väldigt positiv vibe, säger Felipe Montt.

– Som bonus ska det dessutom bli ruskigt spännande att få jobba med Volvo på den globala marknaden, säger Henrik Düfke.

Duon ska utöver Volvo-uppdraget, som Grey precis vunnit, även jobba med kunder som Vodafone, The Times, Lucozade, Gillette, Puma och HSBC.

Henrik Düfke och Felipe Montt jobbade tidigare på Mother London och producerade kampanjer för varumärken som HTC, Powerade, Stella Artois och Boots. Dessförinnan tillbringade de ett par år på BBH New York med kunder som Google, Johnnie Walker, Sprite och Axe.

Felipe Montts första jobb var just på BBH New York. Henrik Düfke började sin reklamkarriär på Forsman & Bodenfors.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.