Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Svensknumret uppmärksammades av Obama – nu fortsätter framgången

Publicerad: 24 november 2016, 13:35

"The Swedish Numer" fortsätter göra succé.

The Swedish Number har fått eko i hela världen – och redan vunnit en mängd reklampriser. Nu prisas kampanjen i 100-Wattarens kategori Internationellt – Singel.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenThe Swedish NumberIngo

Under Cannes Lions i somras blev "The Swedish Number" den mest prisade svenska kampanjen. Byrån Ingo kammade hem 1 Grand Prix, 1 titan, 4 guld, 9 silver och 5 brons för Svenska Turistföreningens kampanj och för Ingo.

Men kampanjen har inte bara kammat hem fina priser – utan också nått till statsministrar och presidenter. Stefan Löfven svarade på numret, vars syfte var att marknadsföra Sverige genom att de svenskar som ville fick svara på samtal från länder i hela världen. Barack Obama  nämnde numret i ett tal.

Och nu visar vinsten i 100-Wattaren än en gång att The Swedish Number gjorde sitt jobb.

Motiveringen lyder:
"Att tala är silver – men i detta fall är det guld. Speciellt när man genom ett kreativt genidrag får självaste statsministern att lufta luren. Ljudvågorna har farit jorden runt och gett en effekt som har nått över alla ställda mål. Grattis "The Swedish Number"!"

Andra prisade i kategorin:
75 Watt: Next Stop New York, Norwegian/M&C Saatchi
50 Watt: Child 4 Child, Barncancerfonden för CCI/Garbergs

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.