Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Svenskt annonsnätverk plockar in Microsoft-höjdare

Publicerad: 29 Augusti 2013, 06:50

Widespace plockar in en ny internationell affärsutvecklare, Adrian McDonald. Han kommer närmast från Microsoft, där han var Sverige-chef för advertising och online.


Ämnen i artikeln:

MicrosoftWidespace

– Med sin stora erfarenhet från onlineområdet både i Sverige och  internationellt kommer Adrian bli en viktig kugge i vår vidare expansion  av Widespace i Europa, säger Henric Ehrenblad, vice vd på Widespace i  en kommentar.

Widespace erbjuder annonsering på Europas mest populära  mobilsajter och appar. Upplägget går ut på att erbjuda annonsörer stor  räckvidd, träffsäker styrning och ett ”engagerande annonsformat”.

– Det  jag gillar med Widespace är att de sätter konsumenterna i fokus och  lägger mycket kraft på att utveckla lösningar som ger slutanvändare en  bättre upplevelse, exempelvis Voice Ads som nyligen lanserades, säger  Adrian McDonald i en kommentar.

Han har över tolv års erfarenhet av det  digitala marknadsföringsområdet i såväl Sverige som Europa.

Han kommer  närmast från Microsoft, där han var Sverige-chef för Microsft  Advertising & Online.

Adrian McDonald sitter också med i styrelsen för International Advertising Bureau, IAB. Han har tidigare arbetat på Microsoft i Storbritannien och tv-bolaget i Australien.

Adrian McDonald blir placerad på Widespace huvudkontor i Stockholm och börjar sin nya tjänst per den 16 september 2013.

Widespace räknar med att Adrian McDonald får en viktig roll för bolagets fortsatt internationella expansion.

Widspace grundades i Sverige 2007 och har verksamhet i åtta europeiska länder.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

MicrosoftWidespace

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.