Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 maj 2010, 15:35
Inte helt oväntat gjorde de svenska bidragen succé i Webby Awards. Bäst gick det för DDB Stockholm och Farfar.
Ämnen i artikeln:
Webby AwardsNedlagda webbyrån Farfar fortsätter att vinna priser.
Webby Awards är det ledande och ett av de äldsta tävlingarna för att belöna kreativitet på internet. I år är det 14:e året tävlingen anordnas.
Webbyakademin samlar en spretig samling som David Bowie, Arianna Huffington och Simpsonskaparen Matt Groening.
Nu i eftermiddag har årets vinnare av Webby Awards presenterats och svenskarna har haft stora framgångar. DDB Stockholm, Åkestam & Holst, Farfar, DraftFCB, Berghs och Bonniers finns med i vinnarlistorna. Dessutom belönas DDB Amsterdam för Philips Carousel-reklam som svenske Adam Berg regisserade.
Bäst gick det för DDB Stockholm som drog hem två publikpris och en Webby för Volkswagens Rolighetsteorin i kategorierna Online Campaigns och Online Guerilla & Innovation.
Egentligen gick det ännu bättre för nedlagda Farfar som vann med både Världens största skylt för Nokia, den här gången i kategorin Mobile & Experience Marketing, och med Comviq Lånekompis i kategorin Rich Media Promotional.
Även Åkestam Holst vann en Webby i kategorin Rich Media Non Profit med How Hetero. Digitala byrån Fi Stockholm vann även publikpris för Porsche Panamerasite i bilkategorin.
DDB Amsterdam tog hem en Webby i Online Commercial för Philips Carousel-reklam som svenske Adam Berg regisserade.
Ämnen i artikeln:
Webby Awards